Hoe maak ik een afspraak voor het vaccinatiecentrum?

Ik wil een afspraak maken voor mezelf of iemand ouder dan 12 jaar:

Je ontvangt een uitnodiging per brief, sms of e-mail als je aan de beurt bent.
Minstens 10 dagen voor je in het vaccinatiecentrum moet zijn, zal je een brief in de bus krijgen. Je ontvangt ook een sms en e-mail, als die info beschikbaar is bij de overheid.

De brief bevat volgende zaken:

  1. Een e-ticket: een barcode en QR-code met een link naar de website waarop jij je kan registreren. Dit e-ticket moet je meenemen naar het vaccinatiecentrum.
  2. Praktische info over de vaccinatie zelf.

Voor jouw vaccinatie moet je je registreren vóór een bepaalde datum. Dat betekent dat je online of telefonisch bevestigt dat je op de afspraak kan zijn in het vaccinatiecentrum. Je krijgt ook de optie om de afspraak te verplaatsen of om te weigeren.

Registreren kan door online via laatjevaccineren.be jouw persoonlijke code in te geven. Door de QR-code op de brief te scannen, ga je automatisch naar de webpagina. Jouw persoonlijke code zal dan ingevuld zijn.

Telefonisch bevestigen, verplaatsen of weigeren kan ook via het callcenter: T 09 381 95 30. Het callcenter is open van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 17.00 uur.

Ik wil een afspraak maken voor een kind van 5 tot 11 jaar

Het kind ontvangt een uitnodiging per brief als het aan de beurt is.

Via mijngezondheid.be kan je als ouder ook de digitale uitnodiging raadplegen voor jouw kind. 

De brief bevat volgende zaken: 

  • Een e-ticket: een barcode en QR-code met een link naar de website waarop je jouw kind kan registreren.
  • Praktische info over de vaccinatie zelf. Voor de vaccinatie van jouw kind moet je jouw kind registreren vóór een bepaalde datum. Dat betekent dat je online of telefonisch een afspraak maakt.

Registreren kan door online via laatjevaccineren.be jouw persoonlijke code in te geven. Door de QR-code op de brief te scannen, ga je automatisch naar de webpagina. De persoonlijke code van jouw kind zal dan ingevuld zijn.

Telefonisch bevestigen of verplaatsen kan ook via het callcenter: T 09 381 95 30. Het callcenter is geopend van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 17.00 uur. Weigeren voor kinderen kan enkel online.