Openbaarheid van bestuur: inzage in bestuursdocumenten
- Bestuursdocumenten zijn openbaar.
- Op vraag van elke burger moet de gemeente en het Sociaal Huis inzage verlenen, uitleg verschaffen en/of een afschrift overhandigen.
Hoe aanvragen?
- via onderstaand formulier
- binnen 20 kalenderdagen ontvang je een schriftelijk antwoord, nl. toestemming, weigering of uitstel van behandeling.
Toestemming
- Maak een afspraak met de behandelend ambtenaar indien je inzage of uitleg wenst.
- Binnen 20 kalenderdagen ontvang je de gevraagde informatie (afhalen bij de behandelende ambtenaar).
- Indien er meer tijd nodig is om uw aanvraag te behandelen (uitstel van behandeling), wordt die termijn 40 kalenderdagen.
Uitzonderingen
Volgende bestuursdocumenten zijn niet openbaar:
- Registers en akten van de burgerlijke stand, bevolkingsregisters, strafregister.
- Dossiers over personen en personeel.
- Een aanvraag voor een stedenbouwkundige vergunning kan je slechts inkijken nadat de vergunning werd verleend, tenzij de wet zelf in een openbaar onderzoek voorziet.
- De inzage van een dossier kan geweigerd worden omwille van een grondige reden (bijvoorbeeld de vraag om inzage is onredelijk (teveel opzoekingswerk), de vraag werd te vaag geformuleerd of omwille van wettelijke beperkingen).
Openingsuren
Secretariaat
Gemeentehuis
Centrumstraat 8
9870 Zulte
België
08:30 - 12:00
Op afspraak
15:30 - 17:00
Op afspraak
08:30 - 12:00
Op afspraak
Gesloten
Gesloten
08:30 - 12:00
Op afspraak
13:30 - 19:00
Op afspraak
08:30 - 12:00
Op afspraak
15:30 - 17:00
Op afspraak
08:30 - 12:00
Op afspraak
15:30 - 17:00
Op afspraak